Mobil uygulamaları reklamlar kapladı

TEKNOLOJİ

Mobil uygulamalar reklamlar ile bir kez daha kaplandı, Mobil uygulamaların reklam dolmasına kullanıcılar ise haykırdı.

Çeşitli kamu kuruluşları ve özel firmalarca geliştirilen, akıllı telefon ve tablet bilgisayarlara yüklenebilen uygulamalar, özellikle şehirlerdeki vatandaşların gündelik hayatında kolaylıklar sağlayarak, zaman kaybını azaltıyor.

İnternet tabanlı söz konusu uygulamalar, trafikteki yol durumundan toplu taşıma araçlarının geçiş güzergahı ile tahmini geliş bilgisine, önemli mekanların adreslerinin harita üzerinde bulunmasından sağlık hizmetlerinde randevu alınmasına kadar birçok konuda vatandaşlara yardımcı oluyor.

Uygulamalar aracılığıyla yapılan bilgilendirme ve uyarılar, gündelik hayattaki zaman kaybını azaltırken, vatandaşların yaşam kalitelerinin artmasına da katkıda bulunuyor.

Kamu kurumları da mobil uygulamalar aracılığıyla hayatı kolaylaştıran çeşitli hizmetleri sunma fırsatı elde ediyor.

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, akıllı cihazlara kolayca yüklenebilen “İstanbul Mobil Şehir Rehberi”, konuma göre gidilen yerin güzergahını harita üzerinde grafik ve yazı olarak gösteriyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) bu hizmetinden yararlanan vatandaşlar, kendilerine en yakın eczane, kültür merkezi, tiyatro salonu, alışveriş merkezi, polis karakolu, okul, hastane, otel, otopark ve durak gibi noktaları öğrenme imkanına kavuşuyor.

– Trafikten kurtulmak isteyenler, bu programı indiriyor

İstanbul’da sürücülerin trafik yoğunluğundan kurtulmak için başvurdukları mobil uygulamaların başında “İBB Ceptrafik” geliyor. Yollardan alınan tüm verilerle kamera kayıtlarının aktarıldığı uygulamayı cihazlarına indiren yolcular, günün her saatinde ekonomik ve konforlu seyahatleri için alternatif güzergahlara yönlendiriliyor.

İstanbul Ulaşım AŞ’nin “Metro İstanbul” mobil uygulamasında ise raylı sistem istasyonları, harita üzerinden kolaylıkla görülebiliyor. Böylece yolcular, güncel seferleri takip ederken, istasyonlardaki engelli erişim merkezleri ile tuvalet ve asansörlerin bilgilerine de anında ulaşabiliyor. Türkçe, Almanca, Arapça, İngilizce, Fransızca ve Rusça hizmet veren uygulamadan metroda eşyasını unutan yolcular da yararlanabiliyor.

Sürücüler de İstanbul’daki uygun otoparkların tespiti ve yer bulma sorununun çözümü için “İSPARK” mobil uygulamasını kullanıyor. Ücretsiz indirilen uygulamayla bulundukları yere en yakın otoparkları harita üzerinden gören sürücüler, seçtikleri otoparkla ilgili tüm detaylara anında erişebiliyor.

İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri’nin (İETT) “Akıllı Ulaşım” projesi çerçevesinde uygulanan “MobİETT” sayesinde ise yolcuların seçtikleri güzergahlara ilişkin bilgiler hemen ekranlara yansıyor. “Akıllı durak” teknolojisinin bulunduğu uygulamayı cep telefonlarına yükleyen kullanıcılar, konum bilgilerini paylaşmalarının ardından harita üzerinde yakındaki durak ve buralardan geçen otobüslerin tahmini geliş saatlerini görebiliyor.

Vatandaşlar, şikayet, istek ve dileklerini iletebildikleri “İBB Beyaz Masa” hizmetine mobil platformlar aracılığıyla da ulaşabiliyor. Uygulamayı kullanarak, bulundukları mekanlardan şikayet ve başvurularını yapan vatandaşlar, geçmiş başvurularını da anlık olarak takip edebiliyor. Harita üzerinde seçilen konumun 10 kilometre çevresindeki şikayet ve talepler de bu uygulama aracılığıyla okunabiliyor.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün hizmete sunduğu “Türkiye Trafik” mobil uygulaması ise sürücülere yol tarifi, toplam mesafe ve süre konularında yardımcı oluyor. Akıllı telefonlarda kullanılan uygulamayla, yol çalışmalarına bağlı olarak kapanan güzergahlar hakkında bilgi edinilmesinin yanı sıra Hızlı Geçiş Sistemi’ne ilişkin geçiş ihlalleri de hızlı bir şekilde sorgulanabiliyor.

Sağlık Bakanlığı’nın “Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) Mobil” uygulamasını kullanan hastalarla yakınları, devlet hastaneleri ile ağız-diş sağlığı hastane ve merkezleri için randevu alabiliyor. Vatandaşlar, internet üzerinden, “ALO 182” MHRS Çağrı Merkezi’ni arayarak ya da bu uygulamayı kullanarak, belirlediği tarihte istediği hastane ve doktoru seçebilme imkanına kavuşuyor.

Bakanlığın hayata geçirdiği “E-Nabız” mobil uygulaması ise vatandaşların muayene, tetkik, tedavi, tüm sağlık bilgileri ile tıbbi öz geçmişlerine tek yerden ulaşabilmesine olanak sağlıyor. Sağlık hizmetlerinin değerlendirilebildiği ve kişisel sağlık bilgilerini yönetme imkanı sunan uygulama, akıllı telefon ile tablet bilgisayarlara ücretsiz indirilebiliyor.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın “Mobil Veli Bilgilendirme Sistemi”ni takip etmek isteyen vatandaşlar da masa üstü uygulamalarının yanında tablet bilgisayar ve akıllı telefonlardan da öğrencilerin durumlarını izleyebiliyorlar. Veliler, öğrencilere ilişkin sınav, proje, not, ders programı, devamsızlık, nakil ve yerleştirme işlemlerine ilişkin bilgileri bu uygulamayı kullanarak ediniyor.

– Taksi çağırma anlayışını değiştirdi

Kamu kurum ve kuruluşlarının yanı sıra özel girişimci ve şirketlerce tasarlanan internet tabanlı uygulamalar da kent hayatını kolaylaştırıcı işlev görüyor.

Bunlardan biri olan “BiTaksi”den yararlanan yolcular, istedikleri yere taksi çağırarak, harita üzerinde aracın nerede olduğunu takip edebiliyor. Nakit ya da kredi kartıyla ücret ödenebilen uygulama ile taksi şoförünün performansı da değerlendirilebiliyor.

Toplu ulaşım rehberi uygulaması “TRAFI”de ise raylı araçlar, metrobüs, otobüs, vapur ve feribotlar hakkında çeşitli bilgiler sunuluyor. Uygulamayla toplu taşıma araçlarının rotaları, sefer saatleri ve en yakın duraklar görüntülenebiliyor.

– Engelliler de unutulmadı

İstanbul’da görme engellilerin yaşamını rahatlatmak için de bazı mobil projeler hayata geçiriliyor.

Bu kapsamda bir GSM operatörünün desteğiyle uygulanan “Cepten Sesli Betimleme” projesi, görme engellilerin sinema salonlarında gösterilen vizyon filmlerini akıllı cep telefonlarından sesli betimlemeli şekilde izleyebilmesini sağlıyor. Filmlerdeki diyalogsuz sahnelerin de ayrıntılarıyla anlatıldığı projeyle görme engelliler, artık vizyon filmlerini takip edebiliyor.

İBB Engelliler Müdürlüğü yetkilileri de kent genelindeki engelli merkezlerinin bilgisine kolayca erişim sağlanması için mobil telefon ve tablet bilgisayara yüklenebilen uygulama tasarladı. Uygulamanın içeriğinde müdürlüğün faaliyetleri hakkında bilgilendirmelerin yanı sıra “işaret dili video sözlüğü” istifadeye sunuluyor.

Görme engelli vatandaşların alışveriş merkezlerinde aradıkları mağazaları zorlanmadan bulabilmeleri içinse bir GSM firması tarafından “Sesli Adımlar” projesi hayata geçirildi.

Projeyle görme engelliler, akıllı telefonlarına indirdikleri mobil uygulamadan verilen sesli yönlendirmelerle bazı alışveriş merkezlerinde istedikleri noktaya kolayca ulaşabiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.