İstanbul-Bursa-İzmir Otoban Projesi, yangınla yok olan ormanlık alandan geçecek. Ücretsiz olan çevre yolu devre dışı bırakılacak.
CHP Bursa Milletvekili ve TBMM Başkanlık Divanı Üyesi Avukat Nurhayat Altaca Kayışoğlu, İstanbul – Bursa – İzmir Otoban projesinin Bursa sınırları içinde yer alan bölümünde güzergâh değişikliği için çalışmalar yapıldığına dair iddialar üzerine konuyu Meclis gündemine taşıdı.
CHP’li vekil, Bursa’nın Ovaakça Mahallesi’nde ücretsiz çevre yolu ile birleşerek Görükle’ye kadar devam eden otobanın yeni güzergâhının, bir süre önce çıkan yangınla yok olan ormanlık bölgeden geçecek olmasına da dikkat çekti.
ÜCRETSİZ OLAN ÇEVRE YOLU DEVRE DIŞI BIRAKILACAK
CHP Bursa Milletvekili ve TBMM Başkanlık Divanı Üyesi Avukat Nurhayat Altaca Kayışoğlu, İstanbul – Bursa – İzmir otobanının Bursa sınırları içinde yer alan bölümünde güzergâh değişikliği için Karayolları Genel Müdürlüğü ile Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından plan değişikliği konusunda çalışmalar yapıldığına yönelik duyumlar üzerine konuyu Meclis gündemine taşıdı.
Yeni güzergâhla vatandaşların ücretsiz kullandığı çevre yolunun devre dışı bırakılmasının ve kullanılacak km kadar ücretlendirilmesinin söz konusu olabileceğini belirten Nurhayat Altaca Kayışoğlu, değişiklik ihtiyacının neden kaynaklandığı konusunda kamuoyunun aydınlatılması gerektiğini ifade etti. Planlanan yeni güzergahın bir süre önce yangın çıkan ormanlık bölgede olduğuna da dikkat çeken CHP’li vekil, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turan tarafından yazılı olarak yanıtlandırılması istemiyle hazırladığı önergesinde şu ifadelere ve sorulara yer verdi.
“İstanbul-Bursa-İzmir Otoban Projesi’nin Bursa sınırları içinde yeni bir güzergâhla kent dışına tahliye edilmesi yönünde bir çalışmadan söz edilmektedir. Bu bağlamda;
1. İstanbul’dan gelip Bursa’nın Ovaakça Mahallesi’nde ücretsiz çevre yolu ile birleşerek Görükle’ye kadar devam eden otobanın yeni güzergâhıyla ilgili bakanlığınızın bir çalışması var mıdır?
2. Var ise İstanbul-Bursa-İzmir Otoban Projesi’nin şehir içinde kalan bölümünün deplase edilmesini öngören kısmı için düşünülen güzergâh hangi kriterler gözetilerek belirlenmiştir.
3. Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından imar planlarına işlenmesi amacıyla iletildiği söylenen projenin bir süre önce yanan ve daha sonra ağaçlandırma çalışmaları yapılan bölgeden geçecek olması bir tesadüf müdür?
4. Güzergâh değişikliği söz konusu ise bunun proje maliyetine etkisi ne olacaktır?
5. Yeni güzergâhla ilgili çalışmaların ne kadar sürede tamamlanması öngörülmektedir?
6. Güzergâh üzerinde kesilmesi muhtemel ağaç sayısı ne kadardır?”