İznik Zeytin Tarım Satış Kooperatifi’nin bugün gerçekleşen Olağan Mali Genel Kuruluna 726 ortağın katılımının yanı sıra, birlik yönetim kurulu üyeleri: Şevket Karagöz, Kemal Dinç, Mustafa İlgen, Osman Bostancı, Enis Edin, Genel müdür İbrahim Minareci, kooperatif başkanları Mudanya kooperatif başkanı Ali yıldız, Erdek belediye başkanı Hüseyin Sarı, Gemlik kooperatif başkanı İbrahim Demir ve Edincik kooperatif Başkanı Mehmet Özçakır katıldı.
Mali Genel Kurulunda konuşan Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, yatırım konusuna dikkat çekti.
373 MİLYON TL CİRO, REKOR İHRACAT
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa da Marmarabirlik’in köklü bir değişim süreci yaşadığını belirterek, “2016 yılında yaşanan büyük olumsuzluklara rağmen yılsonunda 34 bin ton toplam ürün satışı gerçekleştirilmiş ve 373 milyon TL ciro elde edilmiştir. Bunun yanında 50 ülkeye yapılan 6 bin 100 ton ihracatla Marmarabirlik’in tarihinde bir ilk yaşanmıştır. Ayrıca her geçen gün daha da büyüyen Marmarabirlik, İstanbul Sanayi Odası’nın yaptığı araştırmaya göre, üretimden satışta Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşu arasında 382. sırada yerini almıştır. Bu gurur ortaklarımızındır” diye konuştu.
2017’DE KAR PAYI DAĞITACAĞIZ
Asa, 2017 yılında yapılması planlanan kar payı dağıtımına ilişkin değerlendirmede de bulunarak, “Kar payı dağıtımının, Marmarabirlik’in en geç nisan ayında yapılacak ilk Genel Kurulunda alınacak kararla gerçekleşeceğini müjdelemek isterim. Kendi öz kaynaklarımızla kar payı dağıtımı yapılacaktır. Kar payı dağıtımıyla birlikte kooperatifçilik ruhu geri dönecek, ortaklarımızın yıllardır beklentisi gerçekleşmiş olacaktır. Kar payının büyük ya da küçük miktarlarda olmasından ziyade kooperatifçilik ilkeleri gereğince çok önemli bir adım atılmış olacak ve dolayısıyla kar payı dağıtımının ortaklarımızın kurumlarına olan bağlığını artıracağını ve kooperatiflerine sahip çıkmalarına büyük katkı sağlayacağını düşünmekteyiz” ifadelerini kullandı.
HER ZAMAN ÜRETİCİNİN YANINDAYIZ
Asa, Marmarabirlik’in 2016 yılında yaşanan birçok olumsuzluğa rağmen kampanya döneminde 31 bin 500 ton ürün aldığını vurgulayarak, şöyle devam etti: “Marmarabirlik olarak ihtiyacımız olan miktarı ortaklarımızın havuzundan karşılamayı hedefliyoruz. Böylece bir taraftan Marmarabirlik’in ihtiyacı karşılanırken, diğer taraftan da ortaklarımızın havuzdaki ürünü değer kazanmış olacaktır. Kısaca Marmarabirlik üretimden hasada, hasattan havuza kadar her zaman üreticinin yanındadır ve bundan sonra da yanında olmaya devam edecektir.”