Anuga Fuarı’na Marmarabirlik damgası

EKONOMİ, MANŞET

 

Marmarabirlik Anuga’dan yeni bağlantılarla döndü.

Sofralık zeytin sektöründe ihracat şampiyonu olan Marmarabirlik, dünyanın en büyük gıda fuarı olarak bilinen Anuga Fuarı’ndan ticari bağlantılarla döndü. Marmarabirlik, önümüzdeki süreçte Katar ve Polonya’ya ürün sevkiyatı yapacak.

İhracat şampiyonu Marmarabirlik, Almanya’nın Köln kentinde düzenlenen Anuga Gıda Fuarı’nda kuru sele ambalajı, az tuzlu Gold ürünleri ve MB markasıyla ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. Sektörün lideri olarak bu yıl 3’üncü kez katıldığı Anuga Fuarı’nda, yeni iş bağlantıları kuran Marmarabirlik, önümüzdeki günlerde Katar ve Polonya ile ticari ilişkilere başlayacak.
Dünyanın en büyük gıda fuarı olarak kabul edilen Anuga Gıda ve İçecek Fuarı, Köln Fuar Merkezi’nde 33’üncü kez kapılarını açtı. Marmarabirlik, 108 ülkeden 7 binin üzerinde firmanın yer aldığı fuarda, geçtiğimiz yıl “Ambalajın Ayyıldızları Yarışması”nda “Altın Ambalaj Ödülü”nü aldığı kuru sele ürünü ile dikkat çekti. Fuarda, Marmarabirlik’in ikinci markası MB ile az tuzlu Gold ürünleri de ziyaretçilerden büyük ilgi gördü.
Köln Başkonsolosu Hüseyin Emre Engin ve Düsseldorf Ticaret Ataşesi Mustafa Hilmi Aşkın, Marmarabirlik standını ziyaret ederek, yeni ürünleri inceledi. Stantta ziyaretçilere tadım yaptırılırken, Marmarabirlik’in dünya genelindeki bayileri ve ulusal zincir marketlerin temsilcileri de stant ziyaretçileri arasında yer aldı.

“AMACIMIZ DÜNYA MARKASI OLMAK”
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Anuga Fuarı’nın gıda sektörünün önemli oyuncularını buluşturduğunu belirterek, “Anuga Fuarı, yeni pazar fırsatlarının yakalanması için önemli bir platform oldu. Fuar süresince Gemlik tipi zeytinin dünyaya tanıtılması için verimli görüşmeler gerçekleştirdik. Kurduğumuz iş bağlantıları neticesinde Gemlik tipi zeytini, etnik dışı pazarlarda satma şansını yakalayacağız. Önümüzdeki süreçte Katar ve Polonya’ya ürün sevkiyatı yapmayı hedeflemekteyiz. Ayrıca Yunanistan, İspanya, Romanya, Litvanya, Azerbaycan ve Güney Irak ile satış odaklı görüşmelerimiz de devam edecek. Amacımız Marmarabirlik’i dünya markası haline getirmektir” diye konuştu.

“İHRACAT HEDEFİMİZ 30 MİLYON DOLAR”
Başkan Asa, Marmarabirlik’in 2015 yıl sonu itibariyle miktar bazında 6 bin tonun üzerinde, döviz bazında ise 30 milyon dolar ihracat rakamına ulaşmayı hedeflediğini vurgulayarak, “Şu anki veriler hedefe yaklaştığımızı göstermektedir. Bugün itibariyle 47 ülkeye ihracat yapan Marmarabirlik, yapılacak Ar-Ge yatırımlarıyla farklı damak tatlarına uygun ürün çeşitliliğini artırmayı ve ihracatı daha da geliştirmeyi hedeflemektedir” dedi.

“TÜRK MARKALARINA TEŞVİK VERİLMELİ”
Asa, Türk markalarının dünya genelinde rekabet edebilmesi için ihracat teşviklerinin daha da artırılması gerektiğini belirterek, “Teşviklerin artması durumunda, Türk gıda sektörünün ihracatı daha da artacak, dolayısıyla ihracattan sağlanan döviz girdisi yükselecek ve bu durum ülke ekonomisine de olumlu katkı sağlayacaktır” ifadelerini kullandı.

Etiketler: , , , , , , ,

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.